mudellennukite osad | õhkkond | aerodünaamika | mudellennuki tasakaal | profiilid propelleriteooria | materjalid | välismudelid | sisemudelid | lennukimudelid

EESSÕNA

Alljärgnev materjal on skaneeritud 1955 a. ilmunud raamatust "Mudellend" mille autoriteks on märgitud A. Abel ja E. Helme.

Välja on jäetud esimene peatükk mis sisaldas kohtustuslikku poliitosa, samuti kaks viimast peatükki milles oli ära toodud NSVL kehtinud võistlusmäärused ja üleliidulised- ning maailmarekordid seisuga 1. jaanuar 1954.

Raamatu ilmumisest möödunud pool sajandit on mõningal määral muutnud mudelllenukite ehitust. Palju kasutatakse vahtpalste. On konstruktsioone millel lennuki tiib ja kere kujutavad enesest monoliitseid vahtplastitükke. Lennuki tiivad ja kere kaetakse spetsiaalkilega. Raadio teel juhitavad mudelid annavad lennutamisel juurde ehtsustunnet. Tööstuslikult toodetud erineva lõppviimistlusastmega komplektid lühendavad oluliselt mudeli valmimisaega. Parematel juhtudel piisab ainult tiiva kinnitamisest kerele, kütusepaqagi täitmisest ning raadiopuldi sisselülitamisest, ning ta lendab !

Samas kehtib aerodüünamika osa siiani, ega ole kuhugi pääsu käsitööst, kui tahad enese konstrueeritud lennuki algusest lõpuni valmis ehitada.

*

Probleem ise seisab kusagil mujal. Nii õhkkonna, aerodünaamikat kui mudelllennuki tasakaalu ja püsivust puudutavd peatükid sisaldavad eneses matemaatilisi valemeid mida sellisel kujul ei ole võimalik HTML-koodi konverteerida. Sestap ongi internetti ülesriputatu lühendatud ja vähegi keerulisem valemirida armutult välja jäetud. Küll aga leiab täismahus teksti allolevatest PDF failidest.

*

mudellennukite osad pdf | õhkkond pdf | aerodünaamika pdf | mudellennuki tasakaal pdf | profiilid pdf propelleriteooria pdf | materjalid pdf | välismudelid pdf | sisemudelid pdf | lennukimudelid pdf